עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
נטורופתית מומחית Med. N.D, מטפלת בתזונה טבעית. אני מטפלת בשיטת טיפול ייחודית שפיתחתי – "צעדים קטנים לשינוי גדול" לירידה במשקל וטיפול טבעי בבעיות בריאות כמו : סכרת, שומנים, יתר לחץ דם, בעיות עיכול, עור, חולשה חיסונית, הפחתת לחץ ועוד. אני מאמנת תזונה ומומחית בדיקור אוזן (אוריקולותרפיה) לגמילה מהתמכרות לאוכל ומתוקים. בוגרת סדנאות ומתרגלת מדיטציית "מיינדפולנס" (MBSR ) ומשתמשת בכלים של תרפיית ACT. משלבת שיטות אימון שונות לשיפור אורח חיים והתזונה. מטפלת בקליניקה פרטית בגבעתיים למעלה מעשור.
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
הפחתת קלוריות מבלי להפחית בכמות האוכל
16/11/2017 14:02
אירית סדן נטורופתית
דיאטה, תזונה בריאה, נטורופתיה

ש        

 ל        דוגמא למנות "מורחבות" מופחתות קלוריות :

הוספת זוקיני בצורות שונות

1. מנת פסטה עם רוטב עגבניות או פסטו – להפחית בחצי את מנת הפסטה מקמח ולהוסיף רצועות זוקיני שהוקפצו מספר דקות במחבת עם מעט מלח ופלפל שחור.לערבב את הזוקיני עם הפסטה ולהוסיף רוטב עגבניות.

  2. לזניה עם רוטב עגבניות – להחליףשכבה או שתיים של הפסטה בשכבת זוקיני.

פטריות פורטבלו כתחליף לבשר

צלי או סטייק פטריות פורטבלו – ניתןלצלות עם מעט רוטב וללא שמן פטריות פורטבלו. לאחר הצלייה הן מקבלות מירקם בשרניוצבע שמזכיר בשר. מעיין המבורגר צימחוני. ניתן גם להחליף חלק מצלי הבשר בקוביותפטריות פורטבלו.  

3. במקום איטריות במרק עוף או ירקות – להוסיףכרוב ברצועות (אפשרי גם שקית מהסופר)

4. קטניות ודגנים – לערבב חצי כוס (מנה) דגן או קטניה מבושליםעם המון ירקות בתנור או מוקפצים.

מנו  

לה      להסבר ופרטים אשמח אם תבקרו באתר שלי iritsadan.com

 

 

0 תגובות
טיפול נטורופתי טבעי בעצירות
14/11/2017 10:32
אירית סדן נטורופתית
טיפול נטורופתי, עצירות, טיפול טבעי

טיפול נטורופתי בעצירות

עצירות היא תופעה בההתרוקנות המעי הגס אינה סדירה ונעשית בתדירות של כ-3 ימים ויותר. עצירות גורמתלעיתים להרגשה כללית רעה, כאבי ראש, בחילות כאבי בטן גזים ועלולה ליגרום לרעילות– הצואה מתעכבת במעי הגס ויוצרת ריקבון וספיגה חוזרת של רעלים ונוזלים מהמעילמחזור הדם ולכבד. רעלים אלה מרעילים וגורמים בנוסף לאי הנוחות: פצעונים, גזים וריח רע מהפה, מצב דלקתי כללי,מניעת ירידה במשקל ועוד.  במצב של עצירותבנוסף לקושי של הצואה לעיתים יש לה ריח חריף. 


עצירות מתמשכת עלולה להשליך על תפקודו הכללי של הגוף ואף לגרום ולהחמיר טחורים ועוד מחלות של מערכת העיכול. טיפול נטורופתי בעצירות יכול למנוע את התופעה ולהקל במידה והיא קיימת.


מספר יציאות תקין הוא לפחות פעם ביום כאשר הצואה אינה קשה במיוחד ואינה גורמת כאבים או דימום בפי הטבעת, אין קושי או סבל ביציאה. טיפול נטורופתי בעצירות יכול להקל ולפתור בעיית עצירות קיימת ולמנוע עצירות וסיבוכיה בכלל.


הגורמים לעצירות רבים ומגוונים ביניהם 

1.   תזונה לקוייה עם מעט סיבים תזונתיים, מבוססת על פחמימות פשוטות כמו קמח לבן או אורז לבן. חוסר שתייה מספקת.

2.   פלורת מעיים לא מאוזנת – מחסור בחיידקים פרוביוטים

3.   חוסר פעילות גופנית

4.   הפרעת התרוקנות - התאפקות הרגלית, בעיות בתפקוד רצפת האגן, צניחת רקטום, בעיית פריסטלטיקה ומעבר איטי במעי הגס, הימנעות רצונית מיציאות כדי להימנע מכאבים שנובעים מטחורים או פיסורה, ממצבי בקע (הרנייה, שבר) או בגלל מחסור בשירותים זמינים או נקיים.

5.   אי סבילות למזון

6.   סטרס

7.   תרופות פסיכיאטריות -  מרגיעות, מרפות שריריםויורדת הפריסטלטיקה במעי

8.   תת פעילות בלוטת התריס

9.   עודף משקל

10. כיסים דלקתיים במעיים

11. חוסר מגנזיום, חוסר חומצת קיבה

12. גידולים במעיים

13. חוקן קבוע

14. מחלות כמו: פרקינסון, תסמונת מעי רגיז,תת-פעילות בלוטת התריס, פגיעה בעמוד שידרה ועוד. 

15. נשים הרות, קשישים  ונוטלי תרופות הגורמות לעצירות.

16. טחורים ופיסורה

17. הפסקת עישון, קפה

 

טיפול נטורופתי בעצירות בשיטת "צעדים קטנים לשינוי גדול" 

  • הטיפול הטבעי בעצירות כולל  הדרכה לשיפור התזונה, הרגלי תזונה ושתייהמתאימים, תוספי תזונה על פי הצורך, הגברת פעילות גופנית והפחתת מתחים ולחצים. 
  • הגברת שתייה של מים עם לימון ותה ירוק, להפחית קפה ותה רגיל המכילים קפאין.
  • שינוי תזונה והרגלי אכילה - הימנעות ממזונות המעודדים עצירות  (מזונות מעובדים ומוכנים המכילים סוכר ו/או שומנים מהחי כגון:ממתקים, שוקולד, עוגות, לחם לבן, אורז לבן) והוספה לתפריט מזונות המסייעים לגוף להוציא את הפסולת באופן תקין וטבעי.
  • הרגלי התפנות קבועים-לא להתאפק.
  • כדאי להפסיק לאכול לפחות 2-3 שעות לפני השינה בלילה ולא לאכול ארוחות כבדות מידי.
  • ללעוס היטב ולאכולברוגע, לא לחטוף כמה ביסים בדרך ומייד לרוץ.
  • להפחית לחץ ומתחים
  • הגברת פעילות גופנית- מומלץ לבצע הליכה של 40-45 דקות מדי יוםאו לפחות 5 פעמים בשבוע.
  • תוספיתזונה בהתאם לצורך (לפעמים מחסור בחומצה פולית גורם לעצירות)
  • נטילת פרוביוטיקה – יוגורט-ביו או כתוסף תזונה.
  • להפסיק להשתמש במשלשלים הגורמים למעיים עצלות.

 

לפרטים נוספים אשמח אם תבקרו באתר שלי iritsadan.com



 

0 תגובות